Patch Ufficiale 1.2 - discussione generale

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CAESAR MAGNUS
00venerdì 4 maggio 2007 18:56
PATCH 1,2 UFFICIALE USCITA
http://shoguntotalwar.yuku.com/topic/14831/UPDATE-2-RELEASED-?page=1
Vedete se riuscita a trovare un server buono...
L'Atleta
00venerdì 4 maggio 2007 19:17
Inutile non riesco a scaricare.....anche o server che dovrebbero avere posto mi dice che sono pieni...senza contare che non supportano il rispristino del download e i download manager....e sono 600 e rotti mega....la scarico fra qualche giorno.
Celioth
00venerdì 4 maggio 2007 19:22
Ora provo da TGM online, forse li ce l'hanno.

Ma dove hai letto che è uscita?
Celioth
00venerdì 4 maggio 2007 19:23
Azz...che stupido, quello è pure il sito ufficiale! [SM=g27828] [SM=g27828]

Quynto
00venerdì 4 maggio 2007 19:24
evvai sono riuscito a scaricare alla mitica velocità di 200 kb al secondo. è incredibile che mi abbiano fatto entrare visto che il server era al 96 per cento [SM=x506644] [SM=x506644]
fedeita89
00venerdì 4 maggio 2007 19:26
weee finalmente! sono riuscito a trovare un server funzionante ma ho dovuto smanettare un po' per trovarlo... diamine dal log dei fix c'è un monte di roba speriamo siano fixati davvero
Celioth
00venerdì 4 maggio 2007 19:26
No, sembra che su TGM online non dicano nulla.

Comunque ora la sto scaricando, tra 2 orette e passa avrà finito.

Che bello che bello che bello che bello!! Ora dovrò tenere una sola copia di medieval sul pc!!! che bello!!!

[SM=g27828] [SM=g27828] [SM=g27828] [SM=g27828]

[Modificato da Celioth 04/05/2007 19.27]

Quynto
00venerdì 4 maggio 2007 19:34
Ma la patch si dovrà installare sopra la 1.1 o sul gioco liscio? senno se inizio quando ha finito di scaricare devo aspettare dopodomani per giocarci [SM=x506658] [SM=x506658]
Celioth
00venerdì 4 maggio 2007 19:40
ho letto li sul forum e a a quanto pare la patch può essere installata sulla versione 1.1 del gioco.
Celioth
00venerdì 4 maggio 2007 19:57
Ho messo la discussione in evidenza, almeno non si perderà nei meandri del forum.
Sirius 21
00venerdì 4 maggio 2007 20:20
Provate questo link, finora è il migliore che ho trovato perché gamershell è intasato e i server francesi fanno schifo


public.planetmirror.com/pub/worthplaying/medieval2/MIITW_UPDATE2_EFIGS_RC_F...

Ci sono arrivato da qui
www.worthdownloading.com/game.php?gid=1957

[Modificato da Sirius 21 04/05/2007 20.21]

Celioth
00venerdì 4 maggio 2007 20:37
Dal link che ho scelto io all'inizio andava veloce, sui 50-60 kb al secondo, ora la velocità è scesa su 10 kb... [SM=g27813] +

Non so se aspettare sperando che aumenti o cambiare link...
-Megas Alexandros-
00venerdì 4 maggio 2007 20:37
Differenze rispetto a quella non ufficiale?
Celioth
00venerdì 4 maggio 2007 20:39
Si può installare sulla 1.1, ci sono nuovi screen nel menu di avvio del gioco, e penso siano state risolte altre cosette che non so.
Sirius 21
00venerdì 4 maggio 2007 20:40
Il mio va a 30-40 kb/sec
Celioth
00venerdì 4 maggio 2007 20:44
Re:

Scritto da: Sirius 21 04/05/2007 20.40
Il mio va a 30-40 kb/sec




Penso che scaricherò dal tuo...ma è sicuro che sia la stessa?

Con il fatto che sono uscite 2 patch quasi diverse...ho paura si sia creata confusione tra i link.

=Telcontar=
00venerdì 4 maggio 2007 20:44
vado a 115 kb...tra un ora e mezza finisce

Chissà se i mod funzioneranno lo stesso [SM=g27816]
L'Atleta
00venerdì 4 maggio 2007 21:07
Assurdo....scaricavo dal link postato da Sirius....ero al 30%....mi giro un attimo e vedo che il download si riazzera....cioè è ripartito dall'inizio...stavo col DAP....non ha salvato nulla...ed il nuovo download lo segna senza il ripristino supportato....mah....scaricherò appena l'avranno su multiplayer.it....
Sirius 21
00venerdì 4 maggio 2007 21:11
Il mio download è crollato del 50%, ora va a 15kb

Celioth, non capisco che vuoi dire. Due patch diverse? Cmq il link che ho dato è sicuro perché è stato fornito da Mark O'Connell di Creative Assembly.
Quynto
00venerdì 4 maggio 2007 21:16
Provate a scaricare dal server australiano. a me li mi fa perennemente 140 kb al secondo tranne una votla per 2 minuti che è sceso a 90kb al secondo
Celioth
00venerdì 4 maggio 2007 21:19
Re:

Scritto da: Sirius 21 04/05/2007 21.11
Il mio download è crollato del 50%, ora va a 15kb

Celioth, non capisco che vuoi dire. Due patch diverse? Cmq il link che ho dato è sicuro perché è stato fornito da Mark O'Connell di Creative Assembly.



No niente, ho visto bene ed è la stesa patch.

Quello che temevo io era che, essendo "uscite" due patch 1.2 (una ufficiale e l'altra no), potrebbero esserci alcune confusioni sulla patch da scaricare...ma leggendo il nome della patch del tuo link, mi accorgo che è la stessa.

Per ora continuo col link dato da Caesar Magnus, che è tornato sui 64 kb (dopo tanto! [SM=g27828] ) [SM=g27811]
+Berserker+
00venerdì 4 maggio 2007 21:26
Questa patch si può installare nella verdione 1.1 con i file scompattati ????
Sirius 21
00venerdì 4 maggio 2007 21:26
Cliccate qui download.boomtown.net/en_uk/articles/art.view.php?id=13750 registratevi su Boomtown (è gratis) e scaricate. Va a 400 kb/sec!!!! Non c'è quasi nessuno che scarica da Boomtown. In questo istante siamo solo in 6 a scaricare da qui.

[Modificato da Sirius 21 04/05/2007 21.27]

Celioth
00venerdì 4 maggio 2007 21:27
NOOOOOOOO!!! Al 35% mi si è tolto il download!! File zip rovinato devo rifare tutto d'accapo! NUUUUUUUUUUUUUUUUUU [SM=x506647] [SM=x506647] [SM=x506647] [SM=x506647] [SM=x506647] [SM=x506647] [SM=x506647] [SM=x506647] [SM=x506647] [SM=x506647] [SM=x506647] [SM=x506647] [SM=x506647]
Celioth
00venerdì 4 maggio 2007 21:27
Intanto...disperato come sono...vi posto comunque qualcosa che potrebbe interessarvi.


Medieval II: TW v1.2 contains the following changes:


AI

Units do not clump together when told to complete a 180 degree turn.
Janissary Musketeers now fire consistently.
Enemy AI army formations in bridge battles now allow their own artillery to fire.
Enemy cannons do not fire at unbreakable walls.
Grouped archers out of ammo will attack enemy units in melee combat when ordered to do so.
AI does not deploy outside of enemy gates.
When defending an enemy settlement with multiple exits, taking your army out of the side/back door does not make it easier to defeat the enemy.
Improved Siege AI.
Cavalry can now charge a spearman army.
General's bodyguard unit now marches correctly outside castles.
AI now effectively assaults 2nd tier of a Fortress.
Sallying AI army now reacts properly to being assaulted from 2 sides
Attacking Siege AI concentrates on taking the settlement rather than chasing down units outside the settlement.
Generals are now more effective at chasing down routing units.
Enemy AI reacts to being bombarded with Trebuchets while inside a settlement.
Siege AI now more difficult to defeat if player places missile units outside the walls.
AI controls it units more effectively in a Citadel
AI artillery more decisive in its positioning
Remaining AI army now advances to use siege equipment
AI Cavalry can now flank a Spear Wall
AI now responds to missiles when sieging settlements
AI now crosses bridges to attack
AI responds more quickly to gates that have been opened by Spies (while sieging).
Units do not break formation when chasing routers
Enemy AI effectively attacks when player's units in a settlement square
Enemy AI now utilises spare rams
Improved enemy AI response to stakes
Shortened Siege attack timers
Enemy AI will no-longer send out General's bodyguard on a suicide mission while defending


Diplomacy

Improved responses to monetary offers
Bribery attempts do not always fail after an unsuccessful first attempt
Diplomatic 'Just Rejected' response no-longer to 'Not Interested' response to counter-offer, no matter how generous
Aztecs now appear in the correct year (for diplomacy actions)
Generals in a Crusade do not get inquisition
Improved diplomacy mechanic - AI Factions now stick with alliances and/or attack 'more intelligently'


Crash

Soft-locks in MP Lobby no-longer occur
Host random hangs fixed
Resolved issue with client CTD when host ends game that client is joining
Auto-resolve Siege battle hangs fixed
Siege tower catching fire no-longer causes random hangs
Random hangs after loading Campaign save game


Pathfinding

Battering Rams no-longer stuck in gates
Ship movement area fixed
Ram crew no-longer stuck between rams
Northern European Castle terrain fixed to allow docking of towers
Improved use of ladders
Southern European Fortress wall fixed to allow docking of towers
Improved the way units use Way-points
Siege of Setenil slow-down tweaked
Units no-longer become stuck on canyon walls on 'Canyon' map
Units do not ascend/descend invisible ladders
Units do not get stuck on Siege towers
Cavalry pathfinding improved when sallying out from a Fortress
Bridge battle pathfinding improved (units do not constantly reform)
Citadel and Fortress paths fixed so that units can avoid assaulting inner walls
Breach pathfinding tweaked


Combat

Enemy spearmen do not charge with raised spears
2H axemen attack tweaked, inc. Attacking Cavalry
Defending units can no-longer enter a siege tower as soon as it docks with the walls


Mechanics

Mouse Cursor position now updates when scrolling with the arrow keys.
Assassination exploit fixed.
Mission "Reinforce Region" now functions correctly
Attacking an enemy army from inside a sieged settlement no-longer causes the enemy to lose all built siege equipment
Fixed two family members (brothers) with the exact same name
Rudder event now triggers at the correct time
When an enemy sallies and is defeated you no-longer have to wait for the timer to run out in-order to win.
Assassin mechanics tweaked
Mercenary recruitment tweaked
Diplomatic Information scroll updates correctly.
Online replays now match
Slowdown fixed on Desert Sanctuary
Metallic Resource now support Mines
Cavalry charges do not fail when charging skirmishing/moving units or if a knight is out of position
Units can now withdraw on the Eifel Mountains Battle Map
Construction queue exploits fixed
The carroccio standard can now fit through the gate on a sally out battle.
Southern European > Fortress: routing Enemy AI now leaving the map
Printing press event triggers at the correct time
Ladder docking/undocking tweaked
Faction standings tweaked
Priests no-longer convert to heretics if traveling on a fleet
Upper limit added on how long units stay in loose formation for.
Traits/VnV triggers tweaked


Camera

Camera height does not drop under bridge in River Po Custom Battle map.
Camera does not drop below water's surface in Palm Beach, Andalusia and Italian Wars map/scenarios.
Camera does not show the underneath of a bridge when General is killed on the bridge


Controls

Drag Deploy functionality tweaked
RTS camera functionality tweaked


Graphics

Princess character now greyed out upon death on Family tree
Venice battlemap ambient building placement tweaked
Fixed issue with trees disappearing when panning camera
Added paths to doorways in Southern European Large City
Added paths to doorways in Southern European City
Fixed minor lighting issue in Southern European City
Fixed misaligned platforms in Southern European Large Town
Tweaked Crusade Army banner
Fixed texture gaps and unwelded verts on Middle Eastern Huge City buildings.
Fixed incorrect Tower Path in Mesoamerican City
Fixed path through wall in Mesoamerican City Wall
Fixed floating buildings above the battle map in Aztec Gold Scenario
Fixed floating spikes in Mountain Redoubt scenario
Added correct image for Paladin ancillary
Fixed grey reinforcement area that states that 'This army cannot fight in night battles' even though the current battle is not a night battle.
Added correct image for Aztec Rebel - Native Archer
Added correct image for Aztec Spearmen
Fixed floating torches in SE Citadel courtyard
Garrison quarters no-longer change to Town Guard when in Construction queue
Armoury building image in construction queue no-longer changes to an armoury
Fixed issue with Trebuchets sometimes disappearing when zooming in close
Fixed maps have the winter option but don't have winter texture on the battle map
Night attack selection tick and reinforcements do not disappear if user selects night attack option and then views enemy army details.
Fixed officers not animating while riding
Removed trees in the water in The Battle of Otumba.


Deployment

Units can no-longer be deployed on inaccessible sections of wall
Fixed deployment issues with Southern European Wooden Castle on either side of the main gate.
Units no-longer deployable in buildings in Mesoamerican City


Collision

Ballista collision improved
Southern European Citadel gate collision improved
Middle Eastern Gatehouse collision improved
Issues with units getting pushed into areas that can't be deployed into.
Celioth
00venerdì 4 maggio 2007 21:28
Toh...c'è anche nel link di Sirius, scusate...vabè, qui è più visibile [SM=g27828]
Sirius 21
00venerdì 4 maggio 2007 21:35
Provate Boomtown, io in 10 minuti sono già al 43%!!
Intanto continuo a postare nuovi link nel topic-annuncio.
Quynto
00venerdì 4 maggio 2007 21:46
Io per evitare che in qualche download il file non sia corrotto ne sto scaricando 4 da diversi siti [SM=x506644] [SM=x506644]
Sirius 21
00venerdì 4 maggio 2007 21:53
finito di scaricare da Boomtown! [SM=x506644]
Valentino85
00sabato 5 maggio 2007 10:12
Mio dio nn ci posso credere!!!!!!!!!!!!!corro a scaricare!!!!!!
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